30 Ekim 2008 Perşembe

NOHUTLU ÇORBA


Geçenlerda annemdeydim ve teyzem elinde bir tencere geliverdi:) bu çorbayı yapıp getirmiş sağolsun lezzeti gerçekten çok güzeldi o içerisine koyun külbastı atmıştı ve birde bulgur köftesi ile pişirmiş ben evde bir kaç gün sonra denedim ve içerisine hazır mantı atıp denedim gerçeketen güzel oldu denemenizi tavsiye ederim :)

MALZEMELER:

2 adet orta boy soğan
1 avuç nohut(geceden ıslatılmış)
1 avuç kuru fasulye(geceden ıslatılmış)
1 avuç yeşil mercimek
2 yemek kaşığı salça
200 gr et
200 gr hazır mantı
kuru nane,dilerseniz pul biber

YAPILIŞI:

İlk olarak soğanlar yemeklik doğranır ve kavrulur,içerisine etler eklenerek
bir iki çevrilir ve salça da ilave edilir diğer tarafta nohut ve fasulye haşlanır
(ben her ikisinide aynı kapta haşladım )yemeğe ilave edilir ,mercimekte konularak 6 bardak su eklenir 20 dak. kadar pişirildikten sonra mantı konularak 20 dak. daha pişirilir ,baharatlar ilave edilir Afiyet olsun ..
Aslında bu hazır mantı yerine bulgur köftesi konulabiliyor ama bana göre mantı daha fazla yakışıyor dilerseniz erişte bile koyabilirsiniz.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

canım ellerıne saglık cok guzel gorunuyor sevgıler..