25 Kasım 2008 Salı

ETİMEK TATLISI



Merhabalar arkadaşlar sitemle uzun zamandır ilgilenemedim vallahi ben bu zamana bir türlü yetişemiyorum malum kursta başlayınca hiç vakit bulamaz oldum sitem için, birkaç basit tarifi sizlerle paylaşmak istedim sevgiler..

MALZEMELER:
KARAMELİ İÇİN:
2 su bardağı toz şeker
2 su bardağı su
1 paket vanilya

KREMASI İÇİN:
1 kg süt
3 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı pirinç unu
12 kaşık toz şeker
1 paket etimek sade

YAPILIŞI:
2 bardak şeker pişirilerek karamel yapılır ve eriyince su ilave edilir kaynadıktan sonra altı kapatılarak vanilye eklenir .bir tepsiye tek sıra halinde dizilmiş olan etimekler karamel ile ıslatılır diğer taraftan kreması hazırlanır bunun için
1 kg süt,3 y.k. un,nişasta,pirinç unu ve şeker pişirilerek krema hazırlanır piştikten sonra 5 dak. süre ile çırpılarak topaklanması engellenir dilerseniz üzerine krem şanti yada kakao serpebilirsiniz afiyet olsun..

1 yorum:

meleginmarifetleri dedi ki...

Oya hanım ellerine sağlık tatlılar ve el işlerin harika çok güzel bir blog
Sevgiler by.