22 Ekim 2008 Çarşamba

İNCİR TATLISI


Hepimiz incir tatlısnı biliriz bende dün akşam eve gelirken markette kuru incir gördüm ve hemen alıp tatlısını yapmak geldi aklıma :)Bizde babam bu tatlıyı çok sever aslında onun için yaptım :) sitelere bakarken HÜNERLİ BAYANLAR sitesinde gördüm ve tarifini uyguladım bence çok lezzetli hafif oldu umarım sizlerde beğenirsiniz.Afiyet olsun ..
İNCİR TATLISI
MALZEMELER:

400 Gr. Kuru İncir
1 Su Bardağı Ceviz
1 Çay Kaşığı Tarçın
4 Yemek Kaşığı Şeker
ŞERBETİ İÇİN:
1 Su Bardağı Su
1 Su Bardağı Süt

YAPILIŞI:
İncirleri yıkadıktan sonra ılık suda 30 dak. bekletin ,daha sonra incirleri bir bıçak yardımıyla ortasından keserek cevizleri bütün olarak içerisine koyun ve biraz tarçın serpin yayvan bir tavaya dizin .üzerine su ve süt ile şeker karışımını yedirin ve kapağını kapatın. 30 dak. kadar pişirin , üzerini süslemek için kaymak ya da hindisten cevizi kullanabilirsiniz .afiyet olsun ..

1 yorum:

Müge Hüner dedi ki...

Sevgili Zeynep;
Sıcak ve sevimli yorumun için çok teşekkürler.
Bende sana iadei ziyarete geldim.
Blogun çok güzel.
İnşallah uzun zaman heyecanla ve istekle yazmaya devam eder, hep güzellikler yaşarsın blogunla ilgili...
Soruna yanıtı kendi blogumda verdim ama buraya da yazayım.

Tariflerin çoğunu kitaplardan, yemek dergilerinden beğendiklerimi yapıyorum.
Zaman zaman kendi denemelerimde oluyor.
Sonuçta her iki durumdada mutlaka evde deniyor ve karşılaştığım sorunları püf noktaları olarak blogda paylaşıyorum.
Sevgilerimle.