22 Ekim 2008 Çarşamba

TAHİNLİ SARMA TATLISI



Arkadaşlar vallahi ismini ben uydurdum bu tatlının şeklinide biraz uydurdum aslında hiç fenada olmadı sebebine gelince biliyorsunuz baklavalık hamurlar çok ince bu yüzden çok fazla gevrek oluyor bende malzemeyi koyduktan sonra "oklava ile büzme "varya ondan yaptım, bu tatlıyıda eminim bir çoğunuz biliyordur ama gerçekten çok hafif ve çokta lezzetli bir tatlı, Afiyet olsun..

MALZEMELER:
20 adet baklavalık yufka
1 su bardağı dövülmüş ceviz
4 çorba kaşığı toz şeker
Tahin

ŞERBETİ:
Aslında şerbeti yoktu tarifte ama ben ekledim deneyin ,çok daha güzel olucak ..
1 su bardağı su
1 su bardağı şeker

Şerbeti kaynatıp hazırlayın ve ılıtın..

YAPILIŞI:
İlk olarak yufkayı yayın ve üzerine az miktarda tahin gezdirin diğer yufkayı üzerine kapatın ve yine tahin gezdirin içine bir kasede karıştırdığımız ceviz ile toz şekeri serpin ve rulo yaparak 2 parmak kalınlığında kesin tepsiye dizin (dilerseniz benim gibi oklavaya sararak büzebilirsiniz)tüm hamurlar aynı şekilde olacak, fırında 10-15 dak. pişirin .
ılınan şerbeti 2 dakika beklemiş olan tatlıya gezdirin .Afiyet olsun ...

Hiç yorum yok: