4 Kasım 2008 Salı

FIRINDA KÖFTE


Merhabalar epey ara verdim yine ama malum biraz işlerim vardı üstelik kursumda başladı hani bahsetmiştimya sizlere ingilizce kursu:) artık pazartesi ve salı günleri ingilizce kursuna gidiyorum ,bu kış kurdela nakışınıda öğrenicem inşallah çalışmalarımı sizlerde paylaşıcam kısmetse .. her neyse geçen akşam bu köfteyi yaptım ve çok lezzetli oldu umarım sizlerde beğenirsiniz .Afiyet Olsun...

MALZEMELER:
750 gr köftelik kıyma
2 yumurta
2 dilim ekmek içi (ufalanmış)
1 adet soğan
Bir miktar karabiber,tuz
Kaşar peyniri(üzeri için)

YAPILIŞI:
Kıyma bir kaba konur içerisine soğan rendelenir ,ekmekte ufalanarak eklenir,yumurta ,tuz,karabiberde konulduktan sonra yoğurularak dinlenmeye bırakılır.
PÜRE :
4 adet patates haşlanır,iyice piştikten sonra çatal yardımıyla ezilir ,içine 50 gr katı yağ,1/2 çay bardağı süt konularak pişirilir .(Ben tümünü ronda da yapıyorum öyle pişiriyorum )

Köfteleri yumurta büyüklüğünde yuvarlayarak içlerini oyuyoruz ve püreden koyuyoruz tüm köfteleri bu şekilde hazırladıktan sonra 180 derece fırında 25 dak. pişiriyoruz fırından almadan önce üzerine kaşar koyuyoruz ..Afiyet Olsun ..

1 yorum:

Gülden dedi ki...

Evliliğimin bu ilk zamanları için nasıl ilaç gibi geldi bu site anlatamam, böyle bir blog'un olduğunu duyunca altın bulmuş gibi sevindim, zira biliyosun nerdeyse senin leziz keklerin, tatlıların, böreklerinle büyüdük :)) ilk yaptığım fırında köfte faciamın üzerini kapatmak için bu kez senin bu tarifinle iddalıyım :):)) Ellerine Sağlık çok güzel görünüyor...