10 Kasım 2008 Pazartesi

REVANİ



Tatlı yiyelim tatlı konuşalım:)vallahi ben tatlıdan vazgeçemiyorum evet bu tutkum başıma biraz bela oluyor ama ne yapıyım çok seviyorum tatlıyı..

MALZEMELER:
3 yumurta
1 fincan sıvı yağ(fincan türk kahve fincanından biraz daha büyük)
3 çorba kaşığı yoğurt
1 kabartma tozu
4 fincan un
1 fincan irmik
1 adet limon kabuğu rendesi

ŞERBETİ:
4 su bardağı şeker
5 su bardağı su
birkaç damla limon suyu

YAPILIŞI:
ilk olarak yumurta ve şekeri çırpın,daha sonra sıvı yağı yoğurdu ekleyin ve çırpmaya devam edin,unu kabartma tozunu,irmiğide ekledikten sonra bir kaç dak. daha çırpın ve son olarak limon kabuğu rendesini ilave edin iyice çırptıktan sonra 30 cm eninde bir tava ya da borcama koyarak 160 derece fırında yaklaşık 45 dakika pişirin.

Şerbeti hazırlayıp 15 dak kaynatın ve altını kapatın,fırından çıkardığınız tatlıyı 10 dak. beklettikten sonra dilimler halinde kesin ve şerbetini dökün dilerseniz üzerine hindistan cevizi serperek servis yapabilirsiniz afiyet olsunn..

5 yorum:

Yelda dedi ki...

Çok güzel gözüküyor
Ellerinize sağlık
sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ellerine sağlık
afiyet olsun
sevgiler NuNu

ebrulitatlar dedi ki...

Vallahi bende tatlıya bayılıyorum. Revanide enfes görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler..

WarhaWk - Cenk dedi ki...

Çok güzel bir bloğunuz var.
Yemeklerde çok lezzetli =:)
Sevgi ve Saygılarımla,
Cenk

sarımutfak-hande dedi ki...

bende tatlıdan vazgeçemiyorum
ellerine sağlık nefis olmuş