5 Aralık 2008 Cuma

YALANCI ŞÖBİYET



Sizlere çok pratik bir tarif yazmak istedim tabiki bayramlarımızın vazgeçilmez tatlısı baklavadır ama bu da bir alternatif işte ,Arkadaşlar ben bu tarifi bir arkadaşın sitesinden aldım ve denedim gerçekten güzel bir tatlı oldu denemenizi tavsiye ederim..http://lezzetgemisi.blogspot.com/

MALZEMELER:
10 adet milföy hamuru
dövülmüş ceviz içi
1 adet yumurtanın sarısı

Şerbeti için:
2 su bardağı su
2,5 su bardağı toz şeker
1 tatlı kaşığı limon suyu

YAPILIŞI:
İlk önce şerbeti hazırlayıp soğumaya bırakın. Diğer tarafta milföy hamurlarının kare şeklini bozmadan, merdane ile biraz inceltin. Bıçakla dört eşit kareye bölün. Her birinin içine birer çay kaşığı dövülmüş ceviz içi koyun. Mantı kapatır gibi üçgen şekil verip kenarlarını hafifçe bastırın. Az yağlanmış fırın tepsisine fotoğraftaki gibi dizin. Üzerlerine yumurta sarısı sürün ve önceden kızdırdığınız fırında üstü kızarıncaya kadar pişirin. Fırından çıkar çıkmaz soğumaya bıraktığınız şerbeti bir kepçe yardımıyla tatlının üzerine gezdirin. İyice soğuduktan sonra hindistan cevizi veya çekilmiş antep fıstığı ile süsleyerek servis yapın. AFİYET OLSUN.

1 yorum:

Lezzet Gemisi dedi ki...

MERHABA ZEYNEPCİM. ZİYARETİN VE GÜZEL YORUMUN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM. TATLIYI BEĞENMENE ÇOK SEVİNDİM. AFİYETLE YEMİŞSİNİZDİR UMARIM. ELLERİNE SAĞLIK CANIM. BEN DE SENİ TAKİP VE YOLCU LİSTEME EKLİYORUM. GÜZEL LEZZETLERDE TEKRAR BULUŞMAK DİLEĞİYLE, ŞİMDİDEN HUZURLU VE MUTLU BİR BAYRAM GEÇİRMENİZİ DİLİYORUM. SEVGİLER ARKADAŞIM...