12 Şubat 2009 Perşembe

PATATESLİ POÇA



Yine çok fazla ara verdim biliyorum arkadaşlar ama inanın fırsatım olmuyor hatta yaptığım bazı tarifler var ama onları bile yazmaya zaman bulamıyorum umarım beğenirsiniz..

MALZEMELER:
4 yumurta
1 s.b. sıvı yağ
1/2 paket yaş maya
1 s.b. süt
4-5 s.b. un
İÇ MALZEMESİ İÇİN:
ben 4 adet orta boy patates haşladım,1 adet soğanı kavurdum içerisine biraz kıyma ilave ettim ve son olarakta patetesleri ekleyip iyice karıştırdım ..
Siz dilediğiniz malzeme ile yapabilirsiniz ..
YAPILIŞI:
ilk olarak mayayı ılık su ve 1 ç.k. şeker ile iyice eritin ,mayalanması için 10 dak. bekleyin.unu bir kaba alın ve tüm malzemeleri içine koyarak yumuşak bir hamur olması için yoğurun eğer katı olursa biraz daha ılık süt ilave edebilirsiniz ve mayalanması için 2 saat kadar dinlendirin..
Daha sonra malzemeyi içerisine koyarak şekil verin ve üzerine yumurta sarısı sürerek 180 derece fırında yaklaşık 30-40 dak. pişirin ,AFİYET OLSUN .. (hamuru yumuşak bir şekilde yoğurursanız çok daha iyi sonuç alıcaksınız:)

1 yorum:

TATESAL dedi ki...

Harika görünüyor,heme deneyeceğim.
sevgiler